mukadimah

ASSALAMUALAIKUM dan selamat datang ke blog ini..ini hanya lah blog peribadi yang diusahakan oleh aku sendiri..follower hanya terdiri daripada kawan-kawan terdekat sahaja..tidak berminat untuk menambah kawan maya tetapi jika anda mahu follow silakan tapi ouuuhh please jangan tinggal jejak dengan menaip 'ak da follow, follow me back keyh'!..oouh..tak suka..sila tinggalkan komen atau di shoutbox supaya saya tahu anda melawat blog saya..terima kasih(^_^)

Sunday, April 24, 2011

perihal utp

bismillahirahmanirahim...


assalamualaikum..eh..da bersawang la blog ni..huhu..erk!..bukan la..blog ni still under construction n perlu diupgrade...huhu..

ok..lets back to da story..actually hari ni berlangsungnya FAMILY DAY UTP 2011 kat LOST WORLD OF TAMBUN...aku pown tau benda ni khamis lepas..tapi sedih gak la kakak aku xde..juz parents aku n adik2 aku je..dulu bukan setiap tahun ade family day ni..2 tahun sekali je..n then sejak bila ntah utp wat setiap tahun..tapi aku dah 2 tahun xgi sebab duduk asrama n setiap tu la mesti bercanggah dengan aktiviti sekolah so bubye...heeee..tapi tahun ni dapat laa..last aku pergi dia buat dekat hot spring sungkai...tapi bes la family day ni!..haha

banner yang besar..panas dowh tym ni..


hari ni aku main game!..limit umur 13-17 tahun..haha..aku still 17 kot...belom 18..bantai je..actually daftar nama untuk game 1 je tapi suka hati aku masuk sampai 3 game sebab nak hadiah!..alih2 hadiahnya sama je...JAM LOCENG..nak suruh aku bangun qiam la tu..haha..aku main 3 game..2-2 adik aku pown men 3 game so semuanya ade 9 jam!..eh..tapi adik aku ade kalah 1 game so ade 8 jam loceng yang bingit tu..cukup sensorang family aku..huhuhu..

ni je pown yang g..


mula2 aku terjumpa kawan lame aku AKMAL..pastu aku jumpa YANTIE E3 smti...tegur2 cam tu je la..pastu aku jumpa kawan lame aku..si kembar!...HANI..2 tahun aku kelas sama dengan dia dulu..hah, dia pelajar cemerlang dapat straight A+..sume A+ tu...haha..yang ni aku rapat sikit so sembang2 punyer lame..jalan2..main same2 las dia hilang..pergi mane ntah...huhu..xsempat nak jumpe..aku rasa aku ada terserempak dengan KAK ZATI best student senior..ingat x??..tapi dia xkenal aku pown..

hah lagi satu..pengacara family day ni NABIL dengan ANGAH rajalawak..nabil tu xtido ke dah le malam jumaat ade maharaja lawak..kul 9 pagi da terpacak kat sini..hari ahad lak adik aku kate nabil de skali tuk program pertandingan mewarna kat stadium..hmm..lntak kau la..haha..xcayer?..percaya laa...

nampak x?..act time ni nabil mcm nak salam sebab de pminat2 dia salam tapi aku juz senyum pas2 dia kate 'oowh ok..paham'..haha..nak brgmbar je pown..


ok..stop pasal family day ni..aku tau korang bukan nak bace sangat kan..??tau dahh..haha..

**
ayah aku keje kat utp..keje ape xyah la bagitau...huhu..so agak selalu la pergi utp..world class university..kalau la aku dapat result bagus dalam spm confirm2 aku dapat utp..xyah mohon pown sure ayah aku akan masukkan..tapi ni dulu..peluang besar depan mata kn?ye la punye la ramai orang nak masuk utp..even result bagus pown belom tentu dapat..semua orang nak masuk utp....sekarang result aku langsung xgempak..memang xlayak pown nak masuk n aku pown xteringin nak masuk..dulu aku xreti fikir..budak2 kan..

bagi aku la kan..aku kan selalu pergi utp..aku rase utp ni kadang2 annoying..dunia penuh kepura-puraan..aku xtau kenapa aku pk camtu..aku pown still tertanya2..sebab tu aku langsung xpernah teringin atau terlintas nak masuk utp..hehe..sekarang ni xlayak pown..hahaha..wat malu bapak je kan?..kesian bapak aku malu jek anak2 xmasuk utp..sorie ye ayah!..huhuhu..

aku akui la dari segi kemudahan utp memang tiptop!...kalau uitm ke..utm ke..mane2 u..aku boley bagi 2 bintang je..tapi utp 5 bintang!....u yang paling bersih pernah aku pergi..aku pernah masuk asrama dia..xsoh cakap la..katil saje..tilam dia 4x tebal tilam kat asrama smti tu..tebal bapak giler aku masuk melompat2 atas katil tu tau..aku tengok utp ni kalau orang yang xmahir english, kurang..xsoh la nak gedik2 masuk..utp ni persaingan dia sangat2 hebat..n kat utp ni fully english..signboard sume dalam english..khutbah jumaat pown imam dia foreigner so automatik khutbah dalam english..kalau korang xreti english cam aku ni..memang akan ketinggalan jauh kebelakang la jawabnya..
tapi aku suka library dia..selesa sangat2..n ari tu aku tengok la senarai pelajar dia..mmg hebat la..dalam usia muda da boleh jadi manager..serious memang hebat manusia2 yang lahir dari didikan utp ni...betol..aku sangat kagum laa..

kalau sesape nak masuk utp..aku xtau katne korang ley lepak lepaskan tension..mane ade mall kat situ..taman ke xde..yang ade jalan raye je..nak g ipoh jauh lak..lantak kome la itu aku xtau...

ayah aku selalu bangga pasal utp..ape ke hal ntah..eh..kadang2 kutuk jgak la..huhu...konklusinya aku agak xsuke dengan persekitaran di utp..tapi nak kemudahan dia!..eh..xnak la tandas pancut tu..huhu..

6 comments:

  1. NAK AMEK GMBO NGN NABIL JUGAKKK!

    ReplyDelete
  2. weh aku yang uruskan bendalah ni. time korang dah habis sume baru aku datang sobsob

    ReplyDelete
  3. laa.. ni blog anak ckgu rosehaida ke??
    *baru tahu.. hihi

    dlu skolah mana?? sya skolah kat SYS.
    kita sebayalah ! huhu
    salam ukhwah :)

    ReplyDelete
  4. erk!...haha..yup2..salam ukhwah jgak..skolah kat ipoh dlu..hehe

    ReplyDelete