mukadimah

ASSALAMUALAIKUM dan selamat datang ke blog ini..ini hanya lah blog peribadi yang diusahakan oleh aku sendiri..follower hanya terdiri daripada kawan-kawan terdekat sahaja..tidak berminat untuk menambah kawan maya tetapi jika anda mahu follow silakan tapi ouuuhh please jangan tinggal jejak dengan menaip 'ak da follow, follow me back keyh'!..oouh..tak suka..sila tinggalkan komen atau di shoutbox supaya saya tahu anda melawat blog saya..terima kasih(^_^)

Sunday, April 3, 2011

capek naik bas=.='

bismillahirahmanirahim



korang tau gambar ni gambar apa??haha..bodoh la kalau xtau..haha..sape yang xpernah naik bas??ak percaya semua pandai naik bas kan??
haha..
1st tym ak naik bas mase ak form 1 kot..balek sekolah lmbat..xde transport..tp ak xpernah naik bas sekolah..ak naik bas lompat-lompat a.k.a bas henti-henti..
ak panggil bas lompat-lompat..apa2 je la..hehe..
1st tym ak naik bas sensorang..balek sekolah depan sekolah tu ada bus stop..ak pown tunggu la situ..hampir sejam ak tunggu..las2 ak nampak bas yang ke arah rumah ak lalu dekat laluan sebelah sane..
ceh!..baru aku tau aku salah bus stop..sepatutnye aku tunggu kat side sebelah sane..
serious malu giler teramat..tapi xpe la..pengalaman..
sejak tu aku asyik naik bas..terpaksa la..=.='
pernah sekali baru-baru ni aku naik bas dari ipoh nak balik rumah..
time tu baru lepas keluar dengan nadia n nana..
ak naik bas dari jusco dalam pkul 5..
tau aku sampai rumah pukul bape??
pukul 8 wei!..nak menangis..sumpah aku mmg menangis..
dah la bas mmg pack giler dengan mamat banglanye duduk sebelah aku..boleh tertidur plak takut aku tibe2 kepala dia jatuh atas aku..mmg xkeruan rasa serik yang teramat2 naik bas!..nasib aku tolak dia ngan payung aku bagi dia sedar..hishh memang 1 malapetaka kalau dia jatuh atas aku memang aku tuduh dia pencabul la..haha..pas2 dari bus stop depan taman aku, aku kena la jalan kaki..memang malang bila rumah aku nuh jauh ke belakang..huhu...pas2 kena lalu depan surau pulak orang dok solat maghrib..haru betol la malu giler!=.='
tapi alhamdulillah aku selamat sampai..hehe
tapi kadang2 seronok gak naik bas..dapat jalan2 tengok tempat orang..hehe
seriously kalau ak ade 2 pilihan sama ada naik bas atau jalan kaki mmg aku xnak naik bas..tapi kalau jauh terpaksa la wei!..aihhhh..sampai bila mau naik bas ni??

No comments:

Post a Comment