mukadimah

ASSALAMUALAIKUM dan selamat datang ke blog ini..ini hanya lah blog peribadi yang diusahakan oleh aku sendiri..follower hanya terdiri daripada kawan-kawan terdekat sahaja..tidak berminat untuk menambah kawan maya tetapi jika anda mahu follow silakan tapi ouuuhh please jangan tinggal jejak dengan menaip 'ak da follow, follow me back keyh'!..oouh..tak suka..sila tinggalkan komen atau di shoutbox supaya saya tahu anda melawat blog saya..terima kasih(^_^)

Friday, April 8, 2011

mimpi.mimpi dan mimpi

bismillahirahamnirahim...

aku sebenarnya dah lame nak post entry ni tapi aku rase cam ade sumthing yang menghalang aku post...huhu..tapi tadi aku terbace entry nadiah pasal dejavu. seriously aku xtau ape2 pasal dejavu ni..tapi aku nak share something...


sejak tinggal kat rumah fulltime aku selalu mimpi benda yang bukan2..boleh dikatekan aku mimpi setiap hari..setiap hari aku akan mimpi benda yang berbeza2 tapi aku sedar aku tengah bermimpi..dan mimpi ni buat aku letih..betul..tak tipu..macam aku sendiri yang lalui..lepas aku bangun mesti aku rasa letih sangat..n mimpi aku setiap hari kadang2 akan bercampur2 dan menjadi realiti..senang citer aku mimpi pasal future tapi aku xtau bila akan berlaku..

antara salah 1 nye..
penah skali tu kalau xsilap aku, aku mimpi ni mase awal tahun hari tu..aku mimpi aku abeskan mase aku 3 bulan dengan pergi library kat utp memandangkan ayah aku kerja kat utp kn..so aku pergi la bace buku kat situ...aku mimpi aku naik lif, tangga dia..bace buku sgala bagai..las2 aku bangun dan aku cakap xmungkin trjadi..pas2 2bulan cm2 bila nak amik result spm ri tu..bru nak bertolak tibe2 kawan ayah aku kol de urgent kat utp..ak igt ley la lepak kat office ayah aku sbb aku xpernah msuk kot office ayah aku..not allowed!..uwaaa!..las2 ayah aku tinggalkan aku kat library..dah la sensorang...then aku rasa aku pernah alami bila aku masuk library tu..n da bosan sgt aku amik buku..main amik je..n then bru aku perasan yang buku aku amik tu sebijik cam lam mimpi aku..sumpah terkejut yang teramat..

2nd- aku pernah mimpi nmpak muka mak aku sedih..tapi aku xtau sebab ape..pernah 1 malam ni aku duduk la kat meja makan depan mak aku..aku tengok la mak aku..tersentap aku pernah tgk mak aku sedih macam tu lam mimpi aku..

3nd- aku ade mimpi 1 scene ni kat tempat memandu aku..scene ape xnak citer la..memalukan giler2..haha..n then betul2 terjadi...tapi aku rase lagi teruk..de extra2 scene..huhu..haru giler!

4th- aku pernah mimpi pasal seorang lelaki..xtau la bapa sedare ke,abang aku ke..sape2 je la..aku mimpi pasal 'lelaki berbaju biru'..mimpi sal ape xigt pulak tp tu la title mimpi aku..pas2 de 1 ari ni aku lepak ngan kawan lame aku kat mph jj..pas2 aku ternampak novel kanak2 tajuk 'lelaki berbaju biru'..ok..pelik~

banyak benda berlaku tapi da xigt la..huhu..=,='

banyak tempat or keadaan yang agak familiar padahal aku xpernah pergi pown..xpaham..huhu

de lagi..tapi ni da lame..mase aku form 2..aku de mimpi pasal aku kena langgar traler.traler tu cantik tau..macam traler kat luar negare tu..haha .aku mimpi berturut2 selama 2 mnggu..sangat2 terible..tp yang peliknye..setiap kali aku mimpi ending dia akan berubah2..ade ending yang aku mati..yang xmati..macam2 la ending dia..huhu..n benda ni betul2 terjadi mase akhir form 3..kat skolah..ade traler 1st tym aku nmpak secantik tu..colourful..aku terpegun kot..pas2 kawan aku tarik aku dari belakang..xpasal2 kena marah..huhu..

n mase aku dok hostel pown ak de mimpi..dalam 1 malam aku mimpi benda yang same berulang2 kali..sampaikn aku cakap dalam mimpi tu 'eh,bukan da mimpi ke tadi'..benda yang same berulang2 kali smpai subuh.,.

mimpi ni mainan tidur..syaitan ganggu..aku xtau nak cakap ape..benda ni jujur aku cerita...ustaz aku kate..kalau mimpi buruk jangan cerita kat orang tapi aku rasa mimpi aku da melarat2 xtau nak citer kat sape..letih sangat2..aku nak citer kat mak aku tapi ntah la..huhu

pernah jgak aku rasa xnak tido tapi sampai bila?..sebab kadang2 aku takot nak tau ape akan aku mimpi seterusnye..ye setiap hari..n setiap malam sebelum tido aku cube bace ayat alQuran..tapi tu la aku tetap mimpi..
aku mimpi xde la fully aku ingat semuanye..ade mimpi yang aku xigt langsung..ade yang igt skit2..ak pown selalu bangun mengejut disebabkan takot dengan mimpi aku..

semalam aku mimpi pasal ctort..aku xigt camne tapi ending nk dekat2 aku bangun tido tu aku igt la..aku nampak ctort nanges depan kedai..pas2 de seseorang pujuk dia..xnmpak sape..tapi keadaan waktu tu waktu zaman moden kot..bukan kedai biase2..kedai kaca yang sangat lawa..pas2 aku nak pergi dekat ctort tapi macam ade orang halang n then aku terbangun mengejut..ape maknenya aku xtau..huhu..sorie ctort xtau apsal kau ade lam mimpi tuh..huhu

bila aku nak tido dengan lena?

2 comments: