mukadimah

ASSALAMUALAIKUM dan selamat datang ke blog ini..ini hanya lah blog peribadi yang diusahakan oleh aku sendiri..follower hanya terdiri daripada kawan-kawan terdekat sahaja..tidak berminat untuk menambah kawan maya tetapi jika anda mahu follow silakan tapi ouuuhh please jangan tinggal jejak dengan menaip 'ak da follow, follow me back keyh'!..oouh..tak suka..sila tinggalkan komen atau di shoutbox supaya saya tahu anda melawat blog saya..terima kasih(^_^)

Tuesday, April 19, 2011

aku tak suka..

bismillahirahmanirahim...


assalamualaikum..hee..lame xpost..bz skit la..mengalami tekanan jiwa sekejap!..huhu..tadi aku bukak blog ecah pasal DISABLE RIGHT CLICK..aku dulu pernah nak wat post pasal ni tapi terlupa..hehe..

secara jujurnya aku memang menyampah giler la kalau aku bukak mane2 blog atau mane2 link pas2 bila aku nak bukak kat NEW TAB mula la..

'jgn tekan, dah cakap xboley,xboley la'
'lu sape nak klik2'
'mau copy ke?tumbuk kang'

apa2 la kome..then bila benda ni da jadi aku terus tekan 'x'..haha..kejam kn aku??
aku selalu nye akan bukak blog orang n then kalau aku ternampak post or link yang best aku akan right click..leceh la nak tekan link pas2 copy pas2 bukak tab lain pas2 paste,...payah la..n then lagi 1 bila aku bukak blog orang aku akan bukak post kat lain2 tab..sebabnye kalau aku nak g kat page asal aku kena tekan balek la..nak kena cari page tu balek la..leceh sangat..so easy way hanya right click!...act kalau korang buat disable right click untuk mengelakkan dicopy..sia2 je weh..sebabnye ade macam2 cara nak copy..hari tu aku ada bace pasal bnda tu..banyak giler cara tapi aku xigt la..aku da xingat katne link tu..aku bukannye expert sal komputer ni nak wat cam2..so easy bagi orang2 yang expert..aku xingat la camne caranya..tapi kalau orang tu nak curi sangat gambar..kalau orang buta IT paling senang tekan 'prt sc' je pas2 paste kat paint..senang je tu..tanpa right click..


DISABLE RIGHT CLICK ni menSPOIL kan mood aku nak baca post yang aku nak bukak dan seterusnya menekan 'x' di atas dan malas nak bukak2 dah..hehe..tapi kalau kawan2 aku..aku xwat la..SABOR JE LA...


7 comments:

  1. btol2!! kkdg bila info best, nk copy la masok blog then credit kt dia. tp bila disable right click.... haishhhh!!

    ReplyDelete
  2. eleh,,
    kalo na bukak new tab, drag je la link tu pegi new tab,
    xpyah right click segala,
    hahahahahaha

    ReplyDelete
  3. ala ecah..kalau dia bagi link contoh suh cek kplsm kat post..kn payah nak drag..kn..kn??haha

    ReplyDelete
  4. eh btul2 2..bad pun x suka jgak right klik nie..=)

    ReplyDelete
  5. eh.sng je la wan..ak slalu bwt..trust me.
    muahahaha

    ReplyDelete