mukadimah

ASSALAMUALAIKUM dan selamat datang ke blog ini..ini hanya lah blog peribadi yang diusahakan oleh aku sendiri..follower hanya terdiri daripada kawan-kawan terdekat sahaja..tidak berminat untuk menambah kawan maya tetapi jika anda mahu follow silakan tapi ouuuhh please jangan tinggal jejak dengan menaip 'ak da follow, follow me back keyh'!..oouh..tak suka..sila tinggalkan komen atau di shoutbox supaya saya tahu anda melawat blog saya..terima kasih(^_^)

Saturday, April 30, 2011

dok rumah watpe je pown?

bismillahirahmanirahim..


aku nak wish tahniah kepada ssesiapa yang dapat matrikulasi..
TAHNIAHNYE..
ramai dowh kawan2 aku dapat..RAMAI GILER TAU X!..*emo jap..huhuhu
mak aku kate sape yang da dpat matrik xkan dpt da UPU..
unless kalau korang applied personally kat certain2 u..
dun know..juz wait n see..huhuhu

***********

cuba tengok hari ni tarikh berapa...
rasa2nya lebih kurang 4 bulan lebih aku menganggur di rumah..
ni la soalan yang sering ditanya oleh orang diluar sane...

'watpe berbulan2 dok rumah?'
'dok rumah je pown, bukan susah sangat'
'eleh, goyang kaki kat rumah boleh lahh!'

penat tau duk rumah!



nak tau apa aku buat di rumah??


sapu sampah


mop lantai


basuh baju, jemur baju, lipat baju


masak, kemas dapur


kemas rumah, basuh sarung bantal, angkat tikar...

wooo00 banyak kot kerja kena buat..

pagi2 bangun subuh kemas dapur
buka tingkap
kemas cushion ,kerusi, meja makan
sapu sampah
mop lantai
basuh baju
jemur baju
masak
vacuum rumah
tengok citer MARIMAR..*xde kaitan..huhu
angkat baju
lipat baju
iron baju kerja ayah
basuh tangan baju kerja mama
sapu sampah kat luar
bagi arnab makan
cuci tandas
kemas baju

weii!..banyak kerja tau kena buat...sape2 yang xpernah duduk rumah lame xyah la nak bising2 kat aku..
bila aku duk rumah baru aku tau penatnya seorang ibu..
seorang surirumah..
hey, jangan cakap dok mengata aku je..
try it yourself!..
bukan sebarangan tau,,
apa, ingat aku duk rumah makan tido je ke?????
hey come on laa..
aku bukan on9 je memanjang..
jangan cakap duk rumah juz doing nothing ok!
ni nak marah ni!..hahahahaha..men2 je la..

act post ni tuk kakak aku..ATHIRAH
hari tu dia kol rumah..then aku xsngaje meninggikan suara aku bila dia perli aku duk rumah xde watpe..
so aku nak MINTA MAAF la kat kakak aku..
xsengaja..
sebab duk rumah pown bukan 1 keje yang mudah..
huhuhuhuhuhuhu

2 comments:

  1. hahaha...sdey tau..xpsal2 kna mrah ngan adik...huhuhuhu
    bkannye ckap apah xwat pape kat umah...
    tau byak keje...
    cume heranla ble arah tnya apah pkmbangan kat umah, apah xtau..huhuh
    btw......leh r blatih jd istri n mnantu mithali ye...kehkehkehkhekhkehkehekhekehkhe..:P

    ReplyDelete
  2. ye la..tacing gler kot klu dok perli2..huhuhuhu

    ReplyDelete