mukadimah

ASSALAMUALAIKUM dan selamat datang ke blog ini..ini hanya lah blog peribadi yang diusahakan oleh aku sendiri..follower hanya terdiri daripada kawan-kawan terdekat sahaja..tidak berminat untuk menambah kawan maya tetapi jika anda mahu follow silakan tapi ouuuhh please jangan tinggal jejak dengan menaip 'ak da follow, follow me back keyh'!..oouh..tak suka..sila tinggalkan komen atau di shoutbox supaya saya tahu anda melawat blog saya..terima kasih(^_^)

Sunday, May 22, 2011

sayu..ni serious

bismillahirahmanirahim...


semalam 21 mei...aku hangout dengan solehah n amira kechik..menghabiskan masa sebelum mereka pergi ke UIA n UM..soley bawa kereta..kami hangout di jj..makan2..pas2 window shopping..n then kami rasa sangat2 rimas..so we're decided pergi taman botani..sumpah bes giler!..dengan angin-angin sempoi, aku menangis dalam hati..ye..aku sangat terasa..sebab bila lagi kita nak jumpa?bila lagi korang free?

SEDIH

betul..tak tipu..aku sangat2 sayang korang..


petang...
aku pergi klinik..drive sesorang pergi pekan..jumpa doktor minta ubat..doktor tu marah sebab aku amik stpm..dia kata stpm sangat susah..dia speaking dengan aku..aku kalut bercakap tapi aku try untuk speaking..dia cakap learn to comunicate..belajar speaking..aku semakin stress..dia cakap suruh blaja rajin-rajin nnty dapat pergi oversea...perlu ke aku amik diploma n susah untuk 3 tahun ataupun aku amik stpm xtra susah untuk 1 stengah tahun?..
NTAH
aku tension, aku stress..aku search pasal semua ni..tapi i'm still wonder

malam..
aku menyiapkan kerja pengajian am aku..sambil2 buat latihan MUET, aku blogwalking..
AKU MENANGIS
sebab aku sedih bila baca post masing2 akan pergi membawa haluan masing-masing..ada yang dah pergi dan akan pergi meneruskan perjuangan..bila lagi ?untuk segala-galanya..sayu..persahabatan yang terjalin sebelum ni xkan terputus..ingat tu!

aku mesej kawan aku..dulu dia cakap nak pergi matrik..n then aku mesej dia tadi..dia kata dia dah daftar uitm penang hari ini..ouh, smpai hati xbagitau..dia tengah orientasi tapi sempat balas mesej aku..maaf kacau kau:(...then dia hantar mesej pukul 12..dia baru abes orientasi..aku xsmpai hati nak mesej sebab mesti penat kan..dia cakap penat..baru 1 hari..macam mana dengan hari seterusnya?..sekarang ni dia cakap betapa dia rasa nikmatnya duduk rumah 5 bulan sebelum ni...
AKU TERDIAM
betul..sekarang baru rasa nikmatnya bila tnggal di rumah kan?..bila dah masuk u, banyak perkara yang kita buat kat rumah dah xboley buat..banyak benda yang kita kena stop buat..ambil masa nak sesuaikan diri kn?...bila kat tempat baru, kita kena mula semula..kita kena buat benda baru..
aku rasa aku nak menangis lagi

entah la..sayu je hati aku
menitk hujan di pipi aku
entah bila nak berhenti

aku teringat kenangan dulu..aku tersenyum sorang2..indahnya ketika waktu itu kan..

kepada all CONVENTIAN n BRASHIAN...all da best..jaga iman kat tempat baru..pandai pilih kawan..belajar sungguh-sungguh untuk kejar cita-cita korang...ingat Allah knows the best for hambaNya..doakan aku berjaya juga..


DO LOVE YOU ALLS




1 comment: