mukadimah

ASSALAMUALAIKUM dan selamat datang ke blog ini..ini hanya lah blog peribadi yang diusahakan oleh aku sendiri..follower hanya terdiri daripada kawan-kawan terdekat sahaja..tidak berminat untuk menambah kawan maya tetapi jika anda mahu follow silakan tapi ouuuhh please jangan tinggal jejak dengan menaip 'ak da follow, follow me back keyh'!..oouh..tak suka..sila tinggalkan komen atau di shoutbox supaya saya tahu anda melawat blog saya..terima kasih(^_^)

Sunday, May 15, 2011

pra-u

bismillahirahmanirahim...


yeah, sekarang baru boleh post..yup, untuk makluman aku sudah pown genap seminggu menjalani orientasi Pra-u..erk!..pra- u??dengan erti kata lain form 6...ye, 9 mei lepas aku telah pown mendaftar di sekolah SYS..apa kes aku form 6??eiiiii...pakai baju sekolah lagi?..hey xkisah la ape pndangan korang tapi hakikatnya aku seronok sangat2! menjalani orientasi..

tibe-tibe aku dah jatuh cinta dengan form 6..
aku suka senior upper six!
mereka sangat hensem dan lawa!
hahahaha

actually aku dapat kos sains
tapi bila sampai sane..ade taklimat subjek
suka hati aku je pergi taklimat untuk kemanusiaan
oowhh..tak sanggup aku nak amik addmath lagi..spm pown dpt C je..huhuhu

aku kelas 6RK 1..ni 1st time kelas aku campur..serious takot giler!..yela dari aku darjah 1 sampai tingkatan 5 kelas aku semua pompuan..even tym form 4, 5 aku sekolah campur tapi kelas aku sume pmpuan!tau..tau..agak lambat aku nak sesuaikan diri..

tapi form 6 tu aku jumpa ramai sangat kawan lama aku..cina n india pown ramai gak!..tapi mula2 aku xpaham kenapa yang 7a, 6a, 5a berlambak giler masuk form6..dorang dapat upu tapi gedik2 nak masuk form 6..

then lame2 baru aku paham..

perception kawan2 aku dekat brash tentang form 6 sangat2 BERBEZA dengan perception kawan2 sekolah lame aku..

kalau dekat brash dlu..boleh dikatakan BERbulu la kalau cakap pasal f6
tapi
kawan2 lama aku sangat bangga dengan f6..

n then aku de sembang dengan kawan aku..aku tanya la dia..'kenapa ramai cina n india yang masuk f6?'
sedangkan result dorang pown gempak..

rupanya kalau even dorang dapat u..pinjaman ptptn n mara hanya untuk bumiputera..kalau dorang dapat pinjaman pown sangat2 la sedikit untuk menelan belanja pengajian yang beribu-ribu tu..
sedangkan f6 yurannya hanya la RM100 lebih..

so manusia2 yang dapat u, yang dapat pinjaman, bersyukur la dengan menaikan nama melayu...ye la..pinjaman ni untuk bumiputera..hak melayu..kalau korang main2 lagi kat u memang BODO la orang tu!
serius

even aku masuk f6 banyak benda aku belajar...sapa kata pakai baju sekolah lagi perangai macam budak2?selekeh?xglamour?peraturan?xley bawa hp?

sukasuki korang la...yang penting niat nak belajar..

aku masuk f6 ade je mulut-mulut masin yang berdesing kat telinga aku..
sakit hati
sakit jiwa

memang ada

tapi diam penyelesaiannya..
korang tau ke apa MASA DEPAN aku??
xtau?so better you shut up your mouth!

terima kasih kepada parents aku sebab selalu bagi aku SEMANGAT even adik- beradik aku macam ERK! je...

rendah sangat ke form 6 di mata orang MELAYU?

5 comments:

  1. yeah wan! i love you spirit.!!
    semangat wan. semangat! ^_^

    ReplyDelete
  2. hahaha..ape la hajar ni..hehe..thanks!..doakan aku..

    ReplyDelete
  3. kt brash je f6 cam xbes sbb student lain xdpt trima f6 wujud haha. pdhal kt skola lain semua f6 pndg tggi :)

    ReplyDelete
  4. wan,abaikan je org len.asalkan ko dapat tebus blik pe yg ko tlah lalui.ak sokong ko wan! :D nt,pas stpm minx uia tau :D cpatlaa on9 fb.

    ReplyDelete