mukadimah

ASSALAMUALAIKUM dan selamat datang ke blog ini..ini hanya lah blog peribadi yang diusahakan oleh aku sendiri..follower hanya terdiri daripada kawan-kawan terdekat sahaja..tidak berminat untuk menambah kawan maya tetapi jika anda mahu follow silakan tapi ouuuhh please jangan tinggal jejak dengan menaip 'ak da follow, follow me back keyh'!..oouh..tak suka..sila tinggalkan komen atau di shoutbox supaya saya tahu anda melawat blog saya..terima kasih(^_^)

Friday, May 6, 2011

aku dan kaca mata!

bismillahirahmanirahim...


heeeee...ni 1st time aku on9 guna broadband..modem wat hal plak..huhu

kisah aku hari ni ialah AKU DAN KACA MATA

xnak bace??suka hati...haha :P

aku start pakai spek ni waktu aku darjah 2..ok aku ulang DARJAH 2 ye!
umur baru cecah 8 tahun ..zaman kanak2 aku baru nak start tibe2 kena pakai spek...
alasan suka tengok tv dekat2..
so tahun ni dah 10 tahun aku pakai spek..

HEBAT X??hahaha

nak tengok gambar aku dulu??time kecik2??
xpayah la..serious hodoh giler tau!
yela zaman dulu spek BULAT

macam ni

xpayah gelak la..hodoh gila..hahaha
sekarang spek da petak da..haha
aku jarang tukar spek..pernah aku pakai 1 spek sampai 5 tahun
spek tu tahan lame..harga pown rm400++
pas2 cam dah teruk sangat aku tukar la spek akhir form 4..baru bape bulan pakai cam hampeh je..
nak tercabut da bingkainya..huhu

BES KE PAKAI SPEK??

erk!..xpayah la korang gedik2 dan pakai, ngade2 je lebih..aku cepuk kang!
payah pakai spek ni..aktiviti korang nak wat akan limit tau!..
macam nak memandu ke, nak diving ke..snorkelling ke..payah la senang citer
RIMAS tau!LECEH tau!MENYEMAK tau!
so
xpayah la gedik2 nak pakai walaupun mata elok..
smart sangat ke orang pkai spek??biasa je
korang suka ye orang rabun??haha

power aku sekarang 275..last aku cek mid year tahun lepas..

dulu aku pernah tengok WHI pasal spek..dah lame..time aku form3 kot..
doc tu cakap actually power akan naik mendadak bila kita pakai time blaja je..
mean that, bila kita blaja kita pakai, pas2 wat aktiviti lain kita dah xpakai
sebab bila kita rabun n kita xpakai spek
kita memaksa otot2 mata untuk zoom in dengan lebih dekat..sebab tu kita akan mengecilkan mata bila nak tengok..so itu akan membuat kan power mata korang lagi naik!..
TAK PERCAYA?
wei, aku dah 10 TAHUN pakai spek tapi power aku juz 200 lebih sebab aku SENTIASA pakai..
cube tengok manusia2 yang susah nak pakai spek, power dorang tinggi kot!..

TAK PERCAYA LAGI??
kome search sendiri google..bukan mata aku!!hahaha..lantak kome!

aku salute la orang yang mata dia masih elok sampai ke tua macam MAK aku..hehe

mama, mama nak spek baru boleh??hahaha

macam ni

MORAL OF THE STORY

hargailah pancaindera masing2!

1 comment:

  1. mau spek baru jugakkk !
    ha ? wan belanja ?
    okay . mekasih wann .
    hahaha .

    ReplyDelete