mukadimah

ASSALAMUALAIKUM dan selamat datang ke blog ini..ini hanya lah blog peribadi yang diusahakan oleh aku sendiri..follower hanya terdiri daripada kawan-kawan terdekat sahaja..tidak berminat untuk menambah kawan maya tetapi jika anda mahu follow silakan tapi ouuuhh please jangan tinggal jejak dengan menaip 'ak da follow, follow me back keyh'!..oouh..tak suka..sila tinggalkan komen atau di shoutbox supaya saya tahu anda melawat blog saya..terima kasih(^_^)

Wednesday, May 25, 2011

ini kisah benar

bismillahirahmanirahim...


assalamualaikum semua!..hehe..ni aku nak cerita..kisahnya..jeng..jeng!..g amik tisu dlu...
-
-
-
-
-
-
-
semalam aku tunggu mak aku kat bilik guru, pas2 datang la seorang cikgu lelaki..ala..biasa la cikgu2 laki pown boleh bergosip, aku pown pasang telinga la!..hahaha..
eh silap..cikgu tu cerita kisah benar,

ade seorang pasangan suami isteri ni..suami perempuan tu dah pencen so keje laki dia tiap2 hari hantar isteri dia ke tempat keje dan ambil bila isteri dia da abes keje..setiap hari..

n then 1 hari ni, pagi tu suami dia hantar la dia macam biasa..tapi bila time dia balik petang suami dia xambil..dia pon pelik la dan menjadi marah..dia call suami dia xangkat..sampai kan dia sumpah seranah, maki2, marah kat suami dia..tunggu2 xde gak so dia pown balik la dengan teksi...

n nak tau ape jadi bila dia sampai rumah??


agak2 ape??


teka cepat!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
isteri dia bukak2 pintu rumah, isteri dia nampak suami dia telah pown MENINGGAL DUNIA..menangis la isteri dia xsempat nak minta maaf kat suaminya..suami dia kena serangan jantung kot..xsure la..wa'llahualam..innalillah..jenazah suami dia telah pown selamat dikebumikan selepas solat zohor kelmarin...dan mereka adalah 2 pupu cikgu yang bercerita td..


so nasihat untuk perempuan..belajar la untuk BERSABAR..sabar n think positif..kalau kawan kita ke, parentz kita ke xdpt dtang or amik kita kat mane2 ke, BERSANGKA BAIK la terhadap mereka...ye la..kita kan hanya merancang, Allah yang menentukan..mana la kita tau perkara yang akan berlaku pada masa akan datang..tibe2 urgent..pas2 benda terjadi diluar jangkaan ke..mane la kita tau kan?...

tepuk dada tanya lah iman..:)))))))





p/s-..kul 5 petang tadi parentz aku bertolak ke europe untuk bercuti selama 20 hari..semoga Allah permudahkan perjalanan mama n ayah..sempga selamat pergi dan selamat pulang..semoga Allah memberi kesihatan yang baik..semoga Allah melindungi mama ayah di mana sahaja..aminnn.......

1 comment: