mukadimah

ASSALAMUALAIKUM dan selamat datang ke blog ini..ini hanya lah blog peribadi yang diusahakan oleh aku sendiri..follower hanya terdiri daripada kawan-kawan terdekat sahaja..tidak berminat untuk menambah kawan maya tetapi jika anda mahu follow silakan tapi ouuuhh please jangan tinggal jejak dengan menaip 'ak da follow, follow me back keyh'!..oouh..tak suka..sila tinggalkan komen atau di shoutbox supaya saya tahu anda melawat blog saya..terima kasih(^_^)

Saturday, May 21, 2011

ini kisah MUEt

bismillahirahmanirahim...

assalamualaikum...hehe..1st at all, aku nak mnta maaf xdpt balas shoutmix or comment or whatever la sebab blog aku kena masuk virus..seminggu aku xley bukak!..huhuhu..k..xde motif sebenarya,,haha

actually, aku bukak youtube tadi..nak research tuk MUET aku..ni selingan je..haha..ms see tho bagi tajuk
-bullying
-national unity
-global warming
-climax change

yang 2 tajuk prtama tu ms. dah bagi awal2..aku da siap tapi salah buat!..haha..then aku pown bukak la youtube cari video yang tengah hot pasal bully kat sekolah cina tu..aku tau la benda tu dah lame tapi dulu mane tengok berita!..tengok marimar ada la!..adehh haru jadi !


 


sumpah kesian giler kot aku tengok..rasa nak bunuh bullies tu je!..huhuh..memang mental problem tol..banyak la information aku jumpa sal bully...kat paper banyak doe..seminggu aku bertapa dekat pusat sumber belek2 paper..akhirnya surat khabar star bertarikh 18 mei ada main issue about bully!..alhamdulillah..n then aku kena siapkan yang national unity, separuh sudah siap minggu depan kena bentang..woo00 speaking kot!..broken english pown jadi la..heeee:)

bukan senang MUET tau!..bukan macam english spm tu..juz baca lam buku..tapi muet ni about WORLD tau..n then nak tau aku terpaksa spent 1 hour everyday tuk tengok berita..nanti kena soal tapi memang tanggungjawab kita gak kena ambil tau hal surroundg...bukan 8 taun tapi 18 TAHUN sayang...!

so wake up, da besar sume kena buat sendiri, stress di awal minggu memang perkara biasa, balik rumah dalam pukul 3,4 memang perkara biasa, keje yang banyak memang perkara biasa!
dah xde soalan2 yang pendek untuk dijawab, dah xde soalan2 yang hanya sekelip mata da siap..
tapi keje2 yang perlu dibuat research yang mengambil masa berminggu-minggu n setiap masa kena bentang keje...ok..belajar untuk menjadi DEWASA...:)


aku nak wish kepada kawan-kawan aku yang akan melanjutkan pelajaran tak kisah di mana-mana asalkan ada nawaitu untuk belajar...Allah sudah ada plannd yang terbaik untuk diri masing-masing..hehe..all da best ya!..jangan lupa aku..:):):):)

No comments:

Post a Comment