mukadimah

ASSALAMUALAIKUM dan selamat datang ke blog ini..ini hanya lah blog peribadi yang diusahakan oleh aku sendiri..follower hanya terdiri daripada kawan-kawan terdekat sahaja..tidak berminat untuk menambah kawan maya tetapi jika anda mahu follow silakan tapi ouuuhh please jangan tinggal jejak dengan menaip 'ak da follow, follow me back keyh'!..oouh..tak suka..sila tinggalkan komen atau di shoutbox supaya saya tahu anda melawat blog saya..terima kasih(^_^)

Thursday, March 31, 2011

suke!

bismillahirahmanirahim..


assalamualaikum^_^..

PEMBERITAHUAN....


aku sudah P!


haha..seronok tak terhingga tau!..eleh, orang lain dah lame P kau baru nak terhegeh2 P..erk!..suka ati aku la..haha..tak kisah la korang awal ke aku lambat ke asalkan aku da berjaya abiskan kelas yang sangat annoying tu!..=.='

semalam aku test kereta..cee..semangat dowh!..tapi aku tak takot pown sebab da pernah test motor dulu so tak de la takot sangat..alhamdulillah la aku dapat sesi 1..kalau macam motor hari tu mmg nak kena la..huhu..aku dapat no 11..syiok gler!..hehe..aku pown bawa la naik bukit aku wat 2 kali tau!..sebab 1st time aku xpuas hati..tayar xmsuk penuh sebab xbiasa dengan clutch kete test tu..alhamdulillah bukit ok..3penjuru ok..parking ok!..yes..bhgian 2 berjaya!..jpj yang jaga tu sangat larrhh baik sangat larhhh hensem!..haha..pe lagi sembang ngurat la!..haha..
pas2 kan..nak buat jalan raya pulak..aku dapat ADK 6202!..jpj pompuan..hmm lega!..tapi kan..aku masuk2 dengan senyuman yang sangat ayu..tbe2 jpj tu pndang aku semacam..lantak lerr..orang kate ape..slenge??..ntah la..aku bagi la salam tapi xtau la dia jawab dalam hati ke x..tapi yang anoying ye aku rasa mcam aku orang gila pergi cakap sorang2, gelak sorang2 dalam kete tu..jpj tu xde perasaan tau!..diam seribu bhasa..adoi..igt nak bodek cakap2..sembang2 ..aku tanya macam2 tapi .........................no respon!..sakit jiwa aku tau..
bila aku dah separuh suku jalan tibe2 aku berhenti kat simpang!..lame giler..owhh tidak aku lupa jalan..nak terus ke nak belok kiri ni??aku da x keruan da..yang jpj tu senyap je pndang semacam kat aku..adohai!!..memang gelabah la tym tu aku betul2 xingat..bila jpj tu buat muka singa aku pown tibai la jalan terus tapi hati aku kate kiri!..tapi aku bantai terus!..arghh selamba je la...aku bawa2 kete tibe2 aku nampak signboard tulis BROTHERS..walaweehhh tu la sign nak tau jalan aku betul ke x..alhamdulillah aku tibai jalan betul!..syukur sangat2..las2 sampai kat litar jpj tu tick pangkah last lulus jgak aku!..rase nak cium peluk dia je..nasib dia muka cam singa xjadi aku buat..haha
credit to MR.TEH memang meLETIH kan!..huhu...dia suka potpet je spnajang masa..rimas aku rase nak cekik2 je..anyways thanx to him la sbab ajar aku kereta..hehe
tapi serius ly macam2 aku alami sepanjang aku amik lesen ni..jujurnya banyak pahit la sebb tu aku kata blaja kereta ni annoying tau..hehe..aku daftar 28.12.2010..tamat 30.3.2011..lame kan??haha..sebab aku selalu postpone test la blaja la..hukhuk..
ok..total bayaran setelah ditambah kpp+blaja moto+test moto+repeat moto+taklimat moto+taklimat kereta+blaja kete+tambahan masa 6 jam+test kereta+lesen P= RM1106+++
kalau aku xrepeat moto n tambah masa kete sti murah kan!..huhu
thanx 2 mama n ayah sebab support duit!..hahaha..

nak kereta ni boley x??


pasni nak drive pergi umah piko plak!hehe

4 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. congrats wan!
    weeee..ak tunggu ney..cepat cepat dtg! :)

    ReplyDelete
  3. ujian undang2 aku 50/50 kot..haha terer kan? :D

    ReplyDelete
  4. piko-nnty ak nk dtg ak kasi tau ..hehe
    ecah-giler hbat kau!..ak dpat 46 je..kau mnghafal ape??ak kantoi part sstem kejara owhh!..

    ReplyDelete