mukadimah

ASSALAMUALAIKUM dan selamat datang ke blog ini..ini hanya lah blog peribadi yang diusahakan oleh aku sendiri..follower hanya terdiri daripada kawan-kawan terdekat sahaja..tidak berminat untuk menambah kawan maya tetapi jika anda mahu follow silakan tapi ouuuhh please jangan tinggal jejak dengan menaip 'ak da follow, follow me back keyh'!..oouh..tak suka..sila tinggalkan komen atau di shoutbox supaya saya tahu anda melawat blog saya..terima kasih(^_^)

Tuesday, March 1, 2011

kawan

bismillahirahmanirahim..


A friend should be
someone who will
always be there;
to take time to listen,
to help out to care.
A friend should be
Someone who makes
you feel good;
who is able to 
cheer you when no
one also could.
A friend should be
warm, understanding
and true;
Someone you trust
who will let you
be you.


kawan??ada apa dengan kawan??..mungkin setiap orang mempunyai pandangan berbeza tentang kawan..mungkin bagi aku kawan tu perlu saling percaya mempercayai..saling bantu membantu tak kira senang atau susah..yang penting kawan tu tak kira harta,pangkat,jantina,warne kulit..rite??haha..aku nak cerite tp ini saje luahan hati..jgn terasa lak..

aku ade kawan

~ bile kau  mnta tolong topupkan ,ak topup..tp bila aku tanya kau cakap xdapat..banyak kali aku pergi kedai tu tanye sal topup kau ni..orang kedai cakap da masuk..aku ajak mak aku pergi kedai..last2 kau mengaku kau da dapat sebenarya..kau penipu la..

~ bile ak baek dengan kau..tapi sebenarye kau gunakan aku..barang jatuh sebelah kau pown kau suruh aku amik..bile susah kau cari aku..kalau kau de masalah kau nangis dekat bahu aku..tapi kalau kau senang..kau buat2 macam tak kenal aku je..kau xpernah hargai aku..kejamnya kau!

~ bile kau tuduh ak macam2..aku 1 dorm dengan kau..aku kelas lain..kau kelas lain..tapi kau cakap aku amik 'dia' dari kau..kau xcakap dengan aku..kau masam muke dengan aku..padahal bukan salah aku..aku tak tau apa2 pown..ni semua trick budak tu tapi kau tuduh aku..kau da buta la..sian kau..

~ bile kau dengan aku kau cakap lain..kau baik je dengan aku..tp sebenarye belakang aku kau buruk-burukkn aku..kau dengki ke xde kerja lain?..kau sebar cerite..kau sebar rahsia aku..kau talam 2 muke la!..

~ bile kau fitnah aku kapel dengan 'dia' dekat cikgu..cikgu attack aku..cikgu xcakap dengan aku..cikgu dingin dengan aku..2 minggu tau kau seksa aku..cikgu langsung xbercakap dengan aku disebabkan fitnah kau..kau jeles nye?jahat nye kau sebar fitnah..makne bukti aku kapel dengan dia?

~ bile kawan baek aku cakap kat aku 'aku benci la orang hipokkrit' sambil tepis aku..ak sedih..kenapa tibe2..tp rupanya kau..kau rahsiakan benda ni dari aku..kau nak aku tanggung kesalahan kau..kau yang buat tapi aku yang kena..kau dah renggangkan hubungan aku dengan kawan baik aku sebab kau nak selamatkan diri kau da babitkan aku..kau ni batu apinye?..

~ bile kau buat aku macam sampah..suka ati je kau nak buang..kau jahat la..sebab lelaki kau tak hargai kawan kau..kawan jenis ape kau ni?

anyway thanx 4 being my frenz even in short time but you've give me a thousand feeling that i never feel..

p/s- blajar larrhh untuk menghargai kawan(^_^)











seriously aku sangat2 rindu kawan2 classmates 5PERDAGANGAN2!..sayang korang larrhh..

No comments:

Post a Comment