mukadimah

ASSALAMUALAIKUM dan selamat datang ke blog ini..ini hanya lah blog peribadi yang diusahakan oleh aku sendiri..follower hanya terdiri daripada kawan-kawan terdekat sahaja..tidak berminat untuk menambah kawan maya tetapi jika anda mahu follow silakan tapi ouuuhh please jangan tinggal jejak dengan menaip 'ak da follow, follow me back keyh'!..oouh..tak suka..sila tinggalkan komen atau di shoutbox supaya saya tahu anda melawat blog saya..terima kasih(^_^)

Saturday, March 5, 2011

VS

bismillahirahmanirahim...


assalamualaikum semua!..hehe..sihat kerr??ok..mungkin xsihat kot..hmm..xpe laa..penat woo00 dok melayan 2 ekor arnad kat rumah aku ni..aku pown xtau camne dorang boleh keluar dari sangkar..ajaib btol..hyperactive doe!..ok..tutup cerita...haha

********

sebenarnya aku nak bercerite pasal wanita bertudung dan wanita tidak bertudung. kadang-kadang bila kita dengar pasal wanita tidak bertudung mesti timbul perspektif negatif kan??eleehh..cakap je la..macam la aku xtau..huhu..aku pown dlu macam tu gak tapi semuanya berubah bila kejadian kat jusco dulu..aku da xingat macam mane kisahnye sebab da lame da..sejak tu perspektif aku berubah sama sekali..tak semestinya yang bertudung baik dan tak semestinya tidak bertudung tidak baik!..cis..bodoh btul pemikiran aku dulu..haha..

wanita bertudung ni ada bermacam-macam jenis..macam-macam gaya pown ade..kadang2 tu aku tengok dorang sebenarya xpaham kenapa mereka bertudung..kadang2 sebagai fesyen aje..pakai tudung tapi nampak rambut ape kejadahnye macam siti nurhaliza..bukan nak kutuk tapi tu la hakikatnye..abaikannya!

kenapa 'aku' bertudungnya?
sebab...
- aku orang islam
- kawan2 aku pakai tudung
- rambut aku xlawa
- lawa kot fesyen tudung ni..siap ade loceng2 segala bagai!
- pakwe aku suruh pakai
- kat rumah banyak sangat tudung, rugi pula kalau xpakai
- nanti kalau gaduh xde tarik2 rambut

hah!mane 1 pilihan korang!..jangan sangka wanita bertudung ni baik..aku teringat kisah kawan2 aku bila dorang outing..dorang nampak seorang wanita yang pakai tudung labuh wat adegan xsenonoh dekat 1 mall ni..hey buat malu wanita bertudung je!..xsangka disebalik kain tudung hmm..hampeh betol..kadang2 aku tengok dorang tutup aurat tapi xcomplete..macam kalau pakai tudung pakai baju lengan pendek, pakai tudung tapi nampak leher..pernah sekali aku nampak perempuan mngandung pakai tudung..alih2 baju mengandung takat lutut..mungkin baju tu labuh tapi sebab perut da memboyot tu yang jadi macam tuh!..haha..ape kes laa...

wanita tidak bertudung pula ape ceritanya..jangan sangka mereka ni xde akhlak, xde dara..kadang2 mereka ni 1000 lebih baik daripada mereka2 yang bertudung..mungkin belum sampai hidayah mereka untuk menutup aurat..hey..ingat wanita bertudung dapat hidayah kee??abes nape perangai macam setan!..<<jujur sangat kee??huhu..

kenapa 'aku' xbertudung nye??
sebab..
- rambut aku lawa
- kawan2 aku kate aku pakai tudung jadi hodoh..
-  malu nanti kawan2 aku kate aku hipokrit
- semua famili aku xpakai tudung xkan aku nak pakai kot
- aku xpernah belajar agama
- aku nak lelaki tertarik dengan aku
- xsyok la nanti xde orang nak tgk aku

pilih la mane 1 pilihan hati..wei..jangan sangka semua wanita bertudung ni xde pakwe..dan wanita tidak bertudung ade pakwe...kite semua perempuan yang ade nafsu laa..masing-masing ade pendirian..kadang2 mereka ni bukan xtau syariat tapi mereka fikir belum sampai masenye lagi..mereka xbersedia tp cepat2 la bersedia sebelum mati..seriously aku ade kawan yang tidak bertudung dan sekali saje aku tegur..pas2 jangan harap aku nak tegur..sebab ape..sebab  akan ade lelaki yang tegur dan mereka lebih tersentuh dengan teguran tu..kite boleh tegur tapi jangan sesekali paksa ok!..

aku bukan nak kutuk wanita bertudung tapi sekarang ade yang bertudung tapi perangai macam setan!..betul..tu la hakikatnya..xcayer??suka ati la..ape aku heran...hahaha..so aku berdoa dibuka kan hati aku sendiri dan wanita2 diluar supaya terbuka hati untuk bertudung mengikut syariat..(^_^)

No comments:

Post a Comment